In the arts, vanitas is a type of symbolic work of art especially associated with Northern European still life painting in the sixteenth and seventeenth centuries, though also common in other places and periods. The word is Latin, meaning "emptiness" and loosely translated corresponds to the meaninglessness of earthly life and the transient nature of vanity.
Aelbert Jansz van der Schoor (1660)
Vanitas themes were common in medieval funerary art, with most surviving examples in sculpture. By the 15th century these could be extremely morbid and explicit, reflecting an increased obsession with death and decay also seen in the Ars moriendi, Danse Macabre and the overlapping motif of the Memento mori. From the Renaissance such motifs gradually became more indirect, and as the still-life genre became popular, found a home there. Paintings executed in the vanitas style are meant as a reminder of the transience of life, the futility of pleasure, and the certainty of death. They also provided a moral justification for many paintings of attractive objects.
Antonio de Pereda (17ος αι.)
Common vanitas symbols include skulls, which are a reminder of the certainty of death; rotten fruit, which symbolizes decay like ageing; bubbles, which symbolize the brevity of life and suddenness of death; smoke, watches, and hourglasses, which symbolize the brevity of life; and musical instruments, which symbolize brevity and the ephemeral nature of life. Fruit, flowers and butterflies can be interpreted in the same way, and a peeled lemon, as well as accompanying seafood was, like life, attractive to look at, but bitter to taste. (Wikipedia)
Adriaen van Utrech (1642)
Τα Vanitas είναι συμβολικά έργα τέχνης. Συνήθως είναι Νεκρή Φύση, σχεδόν πάντα με τουλάχιστον ένα κρανίο ή σκελετό, ή επικεντρωμένα στα άψυχα αντικείμενα και η τυχόν ανθρώπινη φιγούρα είναι τοποθετημένη σε δεύτερο πλάνο.
Pieter Claesz (?) (1625)
Μαζί με τα Danse Macabre και τα Memento Mori, με τα οποία συχνά αλληλεπικαλύπτονται θεματικά, διακηρύσσουν την ματαιότητα των επίγειων απολαύσεων και αγαθών, την παροδικότητα και το ευάλωτο της ζωής και την βεβαιότητα του θανάτου.
Pieter Claesz (1630)
Τα περισσότερα από αυτά τα έργα είναι του 16ου-17ου αιώνα. Εχω ήδη παρουσιάσει δυο τέτοια έργα από τον Juan de Valdés Leal
Pieter Claesz (1630)
Τα χρησιμοποιούμενα σύμβολα είναι συνήθως λουλούδια (συμβολίζουν την ζωή και τη νιότη), φρούτα που σαπίζουν ή έχουν μισοκαταναλωθεί, σαπουνόφουσκες (συμβολίζουν την αποσύνθεση και την παροδικότητα και ξαφνική εξαφάνιση αντίστοιχα), άδεια ποτήρια, κεριά, ωρολόγια και κλεψύδρες (συμβολίζουν τον χρόνο που περνάει και μας οδηγεί πιο κοντά στο θάνατο), νομίσματα, πλούτη και βασιλικές κορώνες (τα αγαθά της ματαιότητας), επίσης πεταλούδες, μουσικά όργανα, κλπ (τη ζωή ως αιθέρια και ευάλωτη ύπαρξη), κλπ.
Simon Renard de Saint André (1650)
Πολλά δε από αυτά βρίσκονται συνήθως «ατάκτως ερριμμένα» σαν σκουπίδια γύρω από ένα κρανίο που συνήθως δεσπόζει σε πρώτο πλάνο ή είναι και αυτό ατάκτως ερριμμένο, ανάλογα με τον συμβολισμό: η κυριαρχία του θανάτου όταν είναι το μόνο «τακτοποιημένο» αντικείμενο, ή η μετατροπή/υποβιβασμός της ζωής σε ένα άψυχο αντικείμενο ανάμεσα στα άλλα.
Simon Renard de Saint André
Η παρουσία κρανίου αποτελεί θέμα συζήτησης για το πόσο απαραίτητο είναι για την ερμηνεία ενός πίνακα ως Vanitas, γιατί υπάρχουν και πίνακες χωρίς κρανίο, αλλά με τα ίδια υπόλοιπα αντικείμενα σε παραπεταμένη θέση, που ερμηνεύονται και αυτά ως Vanitas. Δεν είναι απαραίτητο αυτά να ερμηνευτούν μόνο ως Memento Mori, ως σχετιζόμενα δηλαδή με το θάνατο, αν και θα μπορούσε συνειρμικά/διακειμενικά να γίνει κάτι τέτοιο.
Simon Renard de Saint André (17ος αι.)
Μπορούν να ερμηνευτούν και ως παροδικότητα της απόλαυσης και αξίας των υλικών αγαθών και αξιών, κάτι που το βλέπουμε πολύ έντονα στη σημερινή κοινωνία της συσσώρευσης, όταν αγοράζουμε υλικά αγαθά συνεχώς, τα απολαμβάνουμε για λίγο καιρό και μετά "πάμε για άλλα", έχοντας καταχωνιάσει κάπου με απαξίωση τα παλιότερα, αλλά όχι απαραίτητα φθαρμένα ή και τα έχουμε πετάξει στα σκουπίδια….
Simon Renard de Saint André (17ος αι.)
Cornelis Norbertus Gysbrechts (17ος αι.)
Εδώ ο ίδιος ο πίνακας λαμβάνει μέρος στην αναπαράσταση με το υποτιθέμενο "ξήλωμα"-φθορά του καμβά
Blackened υπάρχουν τόσα πράγματα που δεν γνωρίζουμε γύρω από την τέχνη! Πιο παλιά δεν μου άρεσαν οι νεκροκεφαλές αλλά στην συνέχεια, και κυρίως τώρα, τις βλέπω με άλλο μάτι! Μπράβο!!
έτσι ειναι λεμπετίνα στην τέχνη και αυτό είναι το μεγαλείο της. Να μπορείς να βλέπεις αποστασιοποιημένα ακόμα και αποκρουστικά και μακάβρια πράγματα μέσα από τον καλλιτεχνικό τρόπο αναπαραστασης, προκαλώντας σου έτσι συνειρμούς και προβληματισμούς για πολλά θέματα
Αλλά πάντα από την αποστα- σιοποιημένη ματιά της τέχνης
Εργα τέχνης που απεικονίζουν σκοτεινές πλευρές της ιστορίας και του ανθρώπινου ψυχισμού, όπως ωμή βία, ρατσισμό, κακοποίηση και σφαγές άλλων -ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΛΟΓΟΚΡΙΝΟΝΤΑΙ!! Πρέπει να αντιμετωπίζουμε πρόσωπο με πρόσωπο την ωμότητα και να πασχίζουμε να την κατανοήσουμε με κριτικό και αποστασιοποιημένο τρόπο, αν θέλουμε να φτιάξουμε έναν καλύτερο κόσμο.
Graphics that depict dark aspects of history—such as violence, intolerance, racism, aggressive nationalism, war and atrocity, abuse of others and of the environment in general—have not been censored. We must confront such harsh images directly—and struggle to critically understand them—if we hope to ever make a better world. ocw.mit.edu
Metal inspired art, or art that inspired metal and anything about thematology of macabre and horror in art, in life, in history, etc. Languages: english and greek
Feliz Natal...
-
Mentre Putin (*gran fio de putin*) bombarda anche il giorno di Natale e il
medio oriente è in fiamme, qui, in Italia, in Occidente, si festeggia il
Na...
Rosaleen Norton occultiste et artiste visionnaire
-
Rosaleen Norton ( Rosaleen Miriam "Roie" Norton) est une occultiste et une
artiste visionnaire australienne née le 2 octobre 1917 à Dunedin en
Nouvelle-...
Edgar Allan Poe’s Birthday
-
Τα Reflections και το Death Disco πιστά στο ετήσιο ραντεβού τους με τον
πρίγκηπα του Τρόμου επιστρέφουν επίσημα για το 2020 με μια βραδιά
αφιερωμένη σε γεγ...
Le Cimitere du Monastère de Ciemetz, Nice
-
This is the second cemetery we visited in Nice. It's life began as a
monastery and that is more or less the only information i was able to dig
out.
It's ...
Crouching and Screaming
-
Wonderful 1978 illustrations by Outi Markkanen (Finland, b.1951) on Kuriosas.
Visit the link for many more illustrations from *Kurnau ja Kamaluu*.
Humble Heather
-
*Early 19th century hand-coloured *
*engravings of heath flowers*
The vast majority of the 860+ species in the genus Erica (heaths/heather)
are endemic t...
Sherry Lee Short
-
Sherry Lee Short
Sherry Lee Short is an artist, teacher, writer, and activist. She received
her Master of Fine Arts with Distinction from the...
Battesimi pericolosi
-
Castrillo de Murcia è un piccolo borgo di 500 anime nella provincia di
Burgos, nella Spagna del Nord. Il paesino è sonnacchioso, e non vi succede
nulla di ...
UPDATE!!
-
The Art of the Beautiful~Grotesque Posterous which fed this blog has now
been deleted (along with all other Posterous blogs, Twitter directly to
blame)...
The Wellcome Library website is changing…
-
On Wednesday, 21st November, visitors to the Wellcome Library website will
notice that we’ve made some changes. We’ve given the whole site an
overhaul, wit...
zwh kai thanatos poli orea h parousiasi Kwsta!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήBlackened υπάρχουν τόσα πράγματα που δεν γνωρίζουμε γύρω από την τέχνη!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠιο παλιά δεν μου άρεσαν οι νεκροκεφαλές αλλά στην συνέχεια, και κυρίως τώρα, τις βλέπω με άλλο μάτι! Μπράβο!!
έτσι ειναι λεμπετίνα στην τέχνη και αυτό είναι το μεγαλείο της. Να μπορείς να βλέπεις αποστασιοποιημένα ακόμα και αποκρουστικά και μακάβρια πράγματα μέσα από τον καλλιτεχνικό τρόπο αναπαραστασης, προκαλώντας σου έτσι συνειρμούς και προβληματισμούς για πολλά θέματα
ΑπάντησηΔιαγραφήBlackened μόλις έγραψες! Απλά σου το επισημαίνω..!
ΑπάντησηΔιαγραφή