Ο Vasily Vasilyevich Vereshchagin (1842 - 1904) ήταν ένας από τους δημοφιλείς Ρώσους ζωγράφους, γνωστός κυρίως για την αντιπολεμική θεματολογία των έργων του, στα οποία αποτύπωνε με εντυπωσιακό ρεαλισμό σκηνές της φρίκης του πολέμου που συχνά ενόχλησαν πολλούς και γι’ αυτό πολλά έργα του δέχθηκαν επικρίσεις, ή και αποφεύχθηκε η δημόσια έκθεσή τους ή αναπαραγωγή τους.
Το πιο δημοφιλές έργο του, την «Αποθέωση του Πολέμου» (1871), μια πυραμίδα από κρανία σε ένα έρημο τοπίο, το έχει αφιερώσει «σε όλους τους κατακτητές, του παρελθόντος, του παρόντος και του μέλλοντος». Mάλιστα, αυτό μαζί με ένα ακόμα, που δείχνει έναν στρατιώτη να ξεψυχάει εγκαταλειμμένος από τους συντρόφους του, απαγορεύθηκαν να εκτίθενται μπροστά σε στρατιώτες.
Παρόλα αυτά, το ισχυρό μήνυμα των έργων του για την φρίκη του πολέμου και υπέρ της ειρήνης κίνησε το ενδιαφέρον πολλών, ακόμα και ατόμων που δεν έδειχναν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την τέχνη, οπότε έγιναν πολλές εκθέσεις με τα έργα του σε διάφορες πόλεις της Ευρώπης.
Vasily Vasilyevich Vereshchagin (1842 - 1904) was one of the most famous Russian battle painters and one of the first Russian artists to be widely recognized abroad. The graphic nature of his realist scenes led many of them to never be printed or exhibited.
After a period of hard work in Paris and Munich he exhibited some of his Turkestan pictures in St Petersburg in 1874, among them two which were afterwards suppressed on the representations of Russian soldiers "The Apotheosis of War" (1871), a pyramid of skulls dedicated "to all conquerors, past, present and to come" and "Left Behind", the picture of a dying soldier deserted by his fellows.
The sensational subjects of his pictures, and their didactic aim the promotion of peace by a representation of the horrors of war attracted a large section of the public not usually interested in art to the series of exhibitions of his pictures in Paris in 1881 and subsequently in London, Berlin, Dresden, Vienna and other cities. (wikipedia)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου